3 lihtsat harjutust väsimuse vastu 24. okt. 2017 – Posted in: Jooga

Mida pimedamaks läheb õues ilm, seda rohkem hakkavad inimesed tundma väsimust. Tegelikult pole jõuetus ja unisus ainult ilmaga seotud, vaid on otseses seoses energiate blokeerumisega.

Eluenergia saab voolata ainult siis, kui keha on mõnusalt vaba, energiakanalid on avatud ning tuju on hea. Selleks, et väsimust peletada ja seda endast igapäevaselt eemal hoida, jagame sinuga kolme lühikest, ainult 3-minutilist harjutust. Need põhinevad jooga- ja tšakrasüsteemil ning aitavad sinu energiataset tõsta juba 9-10 minutiga.

Harjutus 1: raputamine

Tõuse püsti, pane oma lemmik rütmikas muusikapala mängima ja hakka ennast raputama. Ära mõtle sellele, kuidas sa peaksid oma keha liigutama või mismoodi sa raputades välja näed, lihtsalt raputa. See võib olla nii sisemine vibratsioon või hullumeelne füüsiline rapsimine, tee täpselt nii, kuidas sa just praegu tunned! Raputamine aitab vabaneda negatiivsetest emotsioonidest ja on ideaalne viis energia liikuma panemiseks.

Tee seda kolm minutit, seejärel istu maha, sule silmad ja tunneta, mis su kehas toimub.

 

Harjutus 2: tulehingamine

Istu kas toolile või põrandale rätsepaistmesse. Aseta käed põlvedele. Hakka kiirelt, umbes kaks korda sekundis, läbi nina hingama. Tugevalt välja hingates tõmba oma naba sisse, sisse hingates lõdvesta naba. Keskendu just väljahingamisele ja naba sisse tõmbamisele, sisse hingamine ja lõdvestus tulevad automaatselt.

Tulehingamine tõstab sinu sisemist tuleenergiat – nõrkus ja tegutsemisvõimetus ongi tihti just tuleenergia puuduse sümptomid. Tuleenergia on teise sõnaga sinu tahtejõud, otsustusvõime ja sinu identiteet.

NB! Ära tee seda harjutust, kui sul on valulik menstruatsioon või kui oled rase.

Harjutus 3: parema ninasõõrme hingamine

Istu kas sirgelt toolil või rätsepaistes maas, oluline on, et selg oleks sirge. Vajuta vasaku käe nimetissõrmega kinni vasak ninapool ja hakka rahulikult hingama läbi parema ninasõõrme. Hinga sisse nii, et su kõht lõdvestub kergelt ja välja hingates tõmba kõht kergelt kokku. Hoia oma tähelepanu õhu liikumisel ja tunneta, kuidas see harjutus puhastab ka su meele mõttepahnast.

Parem pool on päikeseenergia pool. See tähendab samuti tuld, liikumist, aktiivsust. Parema ninasõõrme hingamisega aktiveerid tegutsemistahte, rõõmu ja naudingu elamisest.

 

Kümme minutit iseendale teeb imesid! Väga oluline on harjutuste ajal hoida tähelepanu enda sees. Tuntava tulemuse saamiseks tee neid harjutusi iga päev ja märka, kuidas kümme minutit päevast iseendale muudab su elu.