3 tõhusat harjutust eksami sooritusvõime parandamiseks 24. mai 2017 – Posted in: Jooga, Spirituaalsus

Tahaksid sa iga päev panustada kõigest 10 minutit, aga saada vastu oluliselt selgem, klaarim ja parem olek, mis võimaldab sul eksamiteks õppida ning neid paremini sooritada? Jagame sinuga 3 ülitõhusat harjutust eksamite sooritusvõime parandamiseks!

Need kolm harjutus on imelised, sest aitavad sul puhastada pea ebavajalikest mõtetest nagu pabistamine ja ebakindlus ning toetavad fookuse hoidmist. Kõik teadmised, mida sa oled õppinud, on sinu sees olemas, aga kui liiga palju pabistada ja närviliseks muutuda, siis energia blokeerub ning teadmised ei avaldu. Kõige olulisem on iseennast ja oma teadmisi usaldada ning seda saab alljärgnevate harjutustega toetada.

Harjutus 1: vahelduva ninasõõrme hingamine

Vahelduva ninasõõrme hingamine tasakaalustab ajupoolkerasid, loob emotsionaalse tasakaalu ning aitab teha õigeid otsuseid.

Istu sirge seljaga, kasuta pöialt ja nimetissõrme vahelduvalt ninasõõrmete sulgemiseks. Hinga sisse vasakust ja välja paremast ninasõõrmest, järgmise hingamisega tule justkui tagurpidi tagasi, hingates sisse paremast ja välja vasakust.

Jätka nii 3-5 minutit. Lõpetades ole veel hetke iseendas, tunnetades selle harjutuse mõju.

Harjutus 2: kolmeosaline hingamine

Selles harjutuses hoiad sa natuke hinge kinni ja selle tegemisega ütled sa justkui oma kehale ja mõistusele, et sina võtad kontrolli enda kätte. Sinu rahutul meelel ei jää muud üle, kui alluda korraldusele ja rahuneda.

Istu või seisa sirge seljaga. Kui saad, sule silmad. Hinga ühtlase vooluga sisse, lugedes rahulikult viieni. Nüüd hoia hinge kinni ja loe samas tempos taaskord viieni. Hinge kinni hoides jälgi, et kael, õlad ja kõri oleksid lõdvestunud. Viimaseks tsükliks hinga ühtlase rahuliku vooga välja, lugedes taas samas tempos viieni. Nüüd alustad sisse hingamisega otsas peale.

Tee sellist hingamist 3-5 minutit. Lõpetades ole veel mõni hetk iseendas ja tunneta selle harjutuse mõju.

Harjutus 3: õhupall

See on harjutus, mis aitab sul pead mõttepahnast tühjendada. See töötab väga hästi ka liigsete emotsioonide puhul ning siis, kui mõtted ei lase magama jääda.

Kujuta ette, et su peas on õhupall. See on pilgeni igasugu mõtteid täis, mis trallitavad kontrollimatult peas ringi. Vajalikud ja targad mõtted ning ideed saavad aga tulla ainult sinna, kus on nende jaoks ruumi. Sul ei ole vaja teha muud, kui oma meel mõtetest puhastada.

Kujuta ette, kuidas õhupalli suu avaneb ning mõnusa survega saadab kõik su mõtteprahi välja. Korda seda tegevust oma ettekujutluses mitu korda – “näe”, kuidas õhupall täitub mõtetega ning siis taas tühjaks voolab.

Te harjutust umbes kolm minutit või kuni tunned, et pea on mõnusalt klaar.

IMG_2689 (1)